2013.03.30.
22:46

PollyPuppy

Az Ördög a részletekben rejlik...

Az Ördög  a részletekben rejlik. De még mennyire, főleg ha egy allergiás kutyusnak való ételről van szó! Mégis ki a fene gondolná, hogy a TOJÁS NÉLKÜL készített tészta tyúktojást tartalmaz? Pontosabban "NYOMOKBAN tyúktojást tartalmazhat", írja  a kisbetűs szövegrész a zacskó hátoldalán. Összefoglalva: egy minőségi tészta zacskójának elején egy kiemelt, külön bekeretezett részen szerepel a "TOJÁS NÉLKÜL KÉSZÍTETT TÉSZTA" felirat, majd a hátsó oldalon apró betűkkel a "NYOMOKBAN tyúktojást tartalmazhat" kis szösszenet. Egyszer csak Pollykán a már ismert allergiás tünetekre lettem figyelmes, ezek ráadásul összemosódtak az első tüzelése alkalmából kialakult, önmaga tisztítására bevezetett új szokásaival, talán hamarabb is kapcsolhattam volna. Sajnálom, hogy egy pillanatra sem gondoltam a "TOJÁS NÉLKÜL KÉSZÍTETT TÉSZTA" akármilyen kevéske kis tojástartalmára, mert e miatt kétszer egy hétig jóformán mérgeztem a kiskutyámat...

Ezt a leckét egyszer már megtanultam, sőt, nem is egyszer, de úgy látszik még nem elégszer. Így jártunk a kicsi állatfigurás háztartási keksszel is, alapból úgy gondoltam nincs benne tojás, hiszen ezt ehetik a beteg gyerekek is ( ez lehet, hogy egy hibás következtetés, hiszen nincsen gyerekem...). Mivel Pollyka egészen kicsi kora óta allergiás a csirkehúsra így a tojásra is, már megszoktam, hogy mindennek amit neki szeretnék adni alaposan tanulmányoznom kell az összetevőjét. A kicsi keksz csomagolására rá volt írva, amit még Karácsony környékén egy vidéki utazás során egyéb lehetőség híján jutalomfalatnak szántam,  hogy "nyomokban tojást tartalmazhat". Ezúton szeretném felhívni minden érintett kutyusgazdi figyelmét arra, hogy a fenti kifejezés teljes mértékben egyezik a "TOJÁST TARTALMAZ" leírással! Pár nap múlva bevörösödött Pollyka szeme, egyébként sajnálom mert nagyon ízlett neki, boldogan ropogtatta a kis állatkákat, és újra kezdődött a lábrágcsálás is.

Szinte minden jutalomfalat, étel, fogtisztító stb. amit készítenek tartalmaz "állati származékokat", ami egy nagyon rejtélyes kifejezés, de az 100%, hogy ebben a csirke is benne van! Már csak egyértelműen megállapítható szárított állati származékot veszek neki rágcsálnivalónak ( kedvencek: marhalábszár ín és bikacsök ), van még egy vegetáriánus jutalomfalat amit szeret de azt csak egy helyen láttam eddig és az üzlet 20km távolságra van. A rendes ételét én főzöm, egyszerre egy nagy adagot és porciókban lefagyasztom neki, így legalább pontosan tudom mi van benne. Kinéztem a hiper-szuper antiallergén tápokból a hasonszőrű problémás állatoknak ajánlott összetevőket, ezeket bele szoktam illeszteni egy-egy ételbe. Ílyen például a zabpehely ami a magas rosttartalma miatt segíti a bűzmirigy természetes ürítését, vagy a kamilla, ami pedig a májra jótékony hatású. Szerencsére az én kiskutyám mindenevő, ezért nincsen olyan nehéz dolgom:)

Az eset tanulsága: nem csak az éremnek, az étel csomagolásának is két oldala van...

      

Szólj hozzá!

Címkék: allergia március Polly

A bejegyzés trackback címe:

https://pollypuppy.blog.hu/api/trackback/id/tr655184920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása